onsdag 12 november 2008

Vilse i storstadsdjungeln...

Anlände till jobbet för en stund sen och börjar dagen lugnt med lite frukt (som min kära arbetsplats bjuder så snällt på) och en liten kopp kaffe. Behöver lugna ner mig lite efter en smått traumatisk körupplevelse i göteborgs innerstad i rusningstrafik... Jag tycker att jag är helt ok på att köra bil och att hitta i städer, men nåt gick väldigt väldigt fel när jag skulle svänga ut från centralstationen efter att ha lämpat av syster yster vid helsingborgsbussen... Jag vet inte om det var antalet bilar, bristen på skyltar eller det faktum att jag gick upp kl.05:00 och Mys lilla hjärna ville inte va me och leka, men efter att ha följt en skylt mot Sahlgrenska var jag helt plötsligt i Olskroken! Nja, inte helt plötsligt...några minuter senare... Tog mig närmare 30min att komma upp till Johanneberg o min lilla parkeringsplats! Skrik o panik!!
Nu när frustrationen har lagt sig lite ska jag fylla dagen med diverse electrochemical mätningar (mitt jobb är sjukt roligt stundvis, now not so much), musikalbokningar (High School Muscial i Malmö med syster, jag är en liten tönt innerst inne) och julklappsfunderingar! My ska vara en snäll tomte à la 2008 då det är första året då hon har en riktig lön att prata om. Systrar och systerdotter kommer bli rejält bortskämda har jag en känsla av...

1 kommentar:

dot sa...

What is this made-up language on the screen?? It doesn't mean anything! Bloody Swedes pretending to have their own language in order to feel special, really it's just random letters put together.. HAHA xx