måndag 24 november 2008

Shopping som firande!

Min nya mössa och halsduk i regnbågens alla färger! Mysigt värre!
Ok, helgen efter att jag fick mitt glädjebesked om både Ving och Fritidsresor (vilket var nog den bästa dagen i mitt liv) kom och gick otroligt fort! Började firs väldigt lätt i fredags med att lämna jobbet vid 16, utnyttjade därmed 2 av mina flextimmar, tack Imego! Fick erbjudande av far att komma till Cervera Sisjön och packa upp varor men efter jag gjorde en väldigt snabb kalkyl och upptäckte att det skulle dra ner mitt glädjerus med ungefär 80% så jag avböjde vänligt.
Drog mig istället ner till Kompassen och kollade lite i butiker, vilekt kändes som år sedan senast, och strosade allmänt runt i det underbara vintervädret. Det snöade sådär lagom mycket så att det är mysigt men inte tokjobbigt för man ser inget och ansiktet blir helt blött av smält snö. Helt perfekt!
Inhandlade den mysiga halsduken o matchande mössan på Carlings, så pappas skottarmössa som jag har använt mig av får nog åka tillbaka i lådan.. Älskar färgerna, de gör mig så glad i vintermörkret.
Och tur var det väl at jag införskaffade mig lite varma detaljer då jag igår gästade Horred och åkte fyrhjuling på grusvägar och åkrar och is!! Det sistnämnda var jag väl inte för exalterad över, skrek mest tror jag... Vill klargöra att jag INTE körde, satt först bakom och sedan framför då det sades att jag tydligen gömde mig lite för mycket.. Även om jag skrek som en liten flicka så var det med ett stort flin över läpparna, var sjukt roligt! Det får vi göra igen Horred!



Inga kommentarer: