onsdag 19 november 2008

Julklapparnas tid är nu...

....tomheten i plånboken gnistra och glimma...
Så kommer det iaf vara efter att denna julen är över... Sitter och fönstershoppar (fönster i datorn dvs) och klurar på vad tomten ska inhandla i år. Ska det bli helfabrikat hela vägen? eller ska My va ambitiös i år och satsa på egensnickrade presenter också? Då iaf två familjemedlemmar läser detta tror jag att diskussionen får fortsätta i huvudet mitt. Jag tycker om när man har lagt ner lite arbete själv på presenten, det visar ju först och främst att man inte bara har gått in i första bästa butik och handlat whatever utan att man har ägnat personen ifråga lite tid. Sedan går den ju inte att lämna tillbaka heller!
Det är så skönt att hela familjen ska vara samlade på julen, för i vår familj händer detta inte alltför ofta. Livet kretsar rätt så mycket runt en viss inredningsaffär, men jag skulle inte påstå att det är familje-tid, eller jo vänta lite nu... Cervera är ju min utökade familj så på ett vis är ju juletiden på Cervera lite av en family-reunion, även om man inte jobbar där så dras man ändå tillbaka i december månad.
Det jag syftade på, innan jag försvann i mina tankar totalt där, var att Liza ska vara hemma, det är Mollys första jul och sista julen hos farmor. Det sistnämnda är en aning ledsamt men sen får hon ju värsta lyxlägenheten så det är inget att hänga läpp för!

Inga kommentarer: