torsdag 18 december 2008

Imegos julfest 2008

Som ni vet så hade företaget jag jobbar på julfest igår. Vi gick ut lugnt med vinglögg kl.14:30 för att sedan dra oss ner till konsthallen för en liten kulturell tipspromenad. Vad som var tänkt som en annorlunda men givande kulturell aktivitet tog alla tillbaka till skoltiden istället. Folk kollade snabbt vilka som hade samma frågor, bildade koalitioner samt frågade varenda vakt om de rätta svaren eller en indikation om vart man kunde hitta de rätta konstverken. Känner inte riktigt att jag faktiskt kollade på något i de olika gallerierna utan scannade snabbt rummen efter "Kvinnan med Johannes Döpares huvud på ett fat", "Satyren och bonden" eller "Göthildas avbild", ett förnamn som jag förövrigt tycker borde bli poppis igen! Va tror du Tess, om du får en liten tjej till...Molly och Göthilda, klockrent!

Med lite påtok för mkt inspiration från de nakna kvinnokropparna på museet drog vi oss tillbaka upp till Gibraltargatan och möttes av en liten pysselsal. Det skulle fixas tomtehuvuden av garn och tomtebarn av olika storlekars träkulor... Där gick något fel...

Måste först poängtera att jämlikheten mellan könen på Imego kan förbättras något, det är mest män som springer i korridorerna...

Tomtebarnen blev därmed modifierade något...de var uteslutande tjejer/kvinnor med förstorade bröst bärandes en liten åtsittandes röd kreation. I början viasde de bara lite klyfta med sedan var marknadschefen framme och sedan var allt ute för allmänheten att se...på tomtekvinnan alltså! Det var dessutom han som tog kortet nedanför, körde värsta Bingo Rimér photosession, ändrade vinkeln för bättre ljus etc... Då var jag rädd...



Tomtemor i en mer vågad tappning


Sedan vankades julbord, luciatåg, julsnaps, sånger, mer snaps.., vargtass..., och så vidare. Var riktigt kul när vi fick (utan större övertalning måste jag medge) att dansa loss till CSS och The Ting Tings, riktigt kul!

Jag, Bill (vd för Imego), Andrea, Kristina och Stefan hänger vid baren.

Oj va glada vi är, speciellt jag...


Jag, Andrea, Goran och Lulu drog därefter ner på stan och dansade vidare till latinorytmer. Vid 3-snåret kunda jag ha betalat någon för att hugga av mina fötter med 3barns mamman Andrea körde fortfarande på högsta växeln! Drog mig hemåt till Sandras lägenhet iaf och stupade i säng...
När mor ringde imorse grymtade jag bara... För lite sömn och fötterna värkte fortfarande, "flex" var det enda som gick genom mitt huvud.

Har därmed sett ut som en liten slacker idag; Sandras mjukisbyxor (5cm för korta), Sandras munktröja (tajt o fin) samt joggingskor. Men det spelar ingen roll, alla har varit så trötta och hängiga att ett hej i korridoren är allt man har orkat med.
Men kort sagt var jag sjukt nöjd med min första julfest! God mat, gott sällskap och nice som bara den! Kände mig verkligen som en av grabbarna i slutet! Merry Christmas to you all!

1 kommentar:

Mike sa...

does that egg have tits and an afro?!?!?!?!

xx