måndag 1 december 2008

Kan jag få en till helg please!?

Jobba under veckan, vila på helgen. Så ser normen ut. Tror jag iallafall...

Det är inte det att jag inte vill jobba extra på helger under juletid, det är jätteroligt med glada kunder, eller ja de flesta..inte de som försöker entra butiken kl16:00 och sen skäller ut en för att man inte har öppet längre runt jul och lönehelg!?! Men jag behöver inte gå hem, de e lugnt, jag bara lägger mig som en vakthund mellan Orrefors och Sagaform och slaggar här...

Men jag måste erkänna, är sjukt trött nu och kan inte fatta att en ny arbetsvecka börjar imorrn.

Min trötthet har absolut ingenting med att mina fredags- eller lördagskvälls aktiviteter. Kom defintivt inte hem runt strax innan 01:00 i fredags efter att ha varit hos Linn och ätit påtok för mkt B&J och kollat fåniga youtube. Och aldrig skulle väl jag hamna på Grand med ett antal glas vin i kroppen efter vad som bara skulle va en liten biljardkväll med Sofia, Martin & c:o. Nejdå, icke...

Sofia briljerar vid biljardbordet, något jag tyvärr inte kan skryta med...jag sög...

Jag håller fast vid att det är det faktum att jag arbetade både lördag och söndag i Gbg...måste vara därför..
För att straffa mig själv för denna helg av icke-existerande My-tid och ett glassberoende jag aldrig kännt förut har jag därmed planerat in Medel Jympa på Friskis både måndag och torsdag. Samt lite dans därimellan. Kropp, nu ska du våndas!

Inga kommentarer: