söndag 7 mars 2010

Underbara besked

Sitter här på Kamala Beach, vårt grannhotell där vi var dag äter våra tre mål mat. Personalen känner oss utan och innan här nu och är inte längre förvånade när vi kommer svettiga som grisar (hur nu svettiga grisar ser ut) direkt från gymet och beställer mat, eller själv tar över datorbeställningen då vi inte har tålamod att vänta pa att de ska skriva rätt. De kan även säga `Läget?` och svara som äkta norrlänningar.
Och jag o Cattis har faktiskt börjat svettas som grisar igen, efter en paus som fick våra midjemått att expandera något igen efter att ha tajtas till innan jul. Vi har gått in i Operation Hårdträning och går, springer och cyklas varje dag plus nåt pass om man inte har sjukt mycket den dagen. Igår på ledig dag tränande vi t.o.m och det behövdes med tanke på kvällens middag som inkluderade båda nachostallrik, bakad potatis och äppelpaj. Ja magen mår fint just nu som ni hör, inga kramper eller nåt! Go karma! visste väl att nåt gott skulle komma till slut.
Ärligt talat så tror jag att förbättringen i magen beror mycket på mitt sinnestillstånd. Mycket har hänt de senaste månaderna som har rubbat mitt annars positiva synsätt. Jag har helt enkelt inte orkat sprida, eller ta emot, energi och har därmed gått i en dvala av något slag. Jag har dessutom aldrig gått bra ihop med ledsamhet vilket resulterade i en My som de flesta inte skulle känna igen. But now I back!!
Och gårdagen (och förrgår också för den delen) var så kul att kroppen känns otroligt lätt idag, är det inte fantastiskt hur bra dagar för själen gör så mycket för kroppen! Vi hängde på Best Western hotellet i Bangtao med Jocke och Rasmus hela eftermiddagen, lekte i poolen, åt mat, nynnade med trubaduren, låg under stjärnhimlen på starnden och chillade med ett glas vitt pa en loungebar under stjärnorna. Kan det bli bättre? Svårt att toppa tror jag!
I förrgår var även jag o Cattis barnvakter under dagen for tre harliga ungar som fick en att bli så glad, fullspäckad dag från 10-23 men det var det värt!!!
Ska ladda upp några bilder snart så ni får se lite smått o gott från de sista veckorna, men nu poolen tror jag!
Vad det underbara beskedet är? Världens bästa Tessowich har bokat resan hit!! Hon anländer den 31mars (24 dagar idag) och stannar hela säsongen ut, vi reser hem samma dag. Fatta hur underbart!!!!!! Jag får 27 dagar med min favo i paradiset, universum konspirerar väldigt bra nu :)
Ha det gött!

7 kommentarer:

Tessan sa...

fybubblan vad jag läääääääääääääääääängtar :)

Liza sa...

Jag kan inte beskriva hur glad jag blev över att läsa det här inlägget ... fantastiska ni, jag är så glad att ni ska vara tillsammans snart =)
Puss

Stina sa...

Fina mysan, va glad jag blir av att läsa att du har det så bra!

Betyder det att det är fullt i My-rummet över påsk?..

P&K
/Stina

fröken S sa...

å ljuvligt var det att skypa idag!!!! <3

My Sandberg sa...

Underbara kusin, jag tror du underskattar storleken av min säng, det har sovits tre damer i den förr och vi märkte inte av varnadra så kom kom kom! Systrarna sandberg älskar tessan så jag tycker att det är inte mer än rätt att kusin sandberg får chansen till att göra detta med! komsi komsi som sagt!

Och Sam, helt underbart nice o se dig igen! mis you like hell!

Stina sa...

Super! Jag ska verkligen försöka komma, letar biljetter som attan, det är svårt att få tag i mindre än två veckor bara... 10 dgg eller 1 vecka hade varit ultimat.

Mys mys med mysan :)

Tessan sa...

kom stina .. det kan aldrig bli för många sandbergare i ens liv .... :)
me löööve sandberg
vi kommer få det myspysigt