tisdag 9 mars 2010

Sjukhus tur och retur

Sitter i vår reception efter ett rep med TeenIdol, pga av brist på barn har vi idag tre nummer (två med samma artister) och en gästpresentatör iform av Zarakrias 7år. Vi ska spexa lite på scenen och försöka göra ett annorlunda TeenIdol, allt för att fylla ut iaf 30min, improvisation är roligt!
Har även varit på sjukhuset idag. Läkaren ingav mindre förtroende än en svettig strumpa och frågade mig vad jag ville ha för behandling..jag med mina fantastiska gastrokunskaper vet naturligtvis vilka tester och undersökningar man skall göra?!? När jag nämnde att förra gången sa den läkaren att en gastrostopi skulle göras om jag inte blev bättre efter medicineringen så var nya läkarens svar "Om du vill göra en kan vi göra en". Vad är det för svar? "Jag vill också göra en fettsugning och en bipass, tror det skulle hjälpa mitt tillstånd", vad skulle han ha svarat på den? Vill nog ärligt talat inte veta...
Gastrostopi blev det iaf, var vaken så jag fick se mitt inre, och äckligt fascinerad som jag är var det fantastiskt! Ville inte ens blinka, tänk om jag skulle missa nåt!! Några kväljningar fick jag ta och en rap från botten av magen som fick sjuksystrarna att fnittra. Lustig känsla när man känner hur nåt rotar rent ut sagt i min mage.
Iallafall, inga sår, ingen tumör men "low mobility"... Lat magsäck alltså... Hmm... Jag tränar varje dag så magsäcken hänger tydligen inte med resten av kroppen i den dagliga rytmen. Så har nu ny medicinering med massa fina tabletter som ska tas 3ggr per dag, och även små knallrosa tabletter mot stress och oro, som tydligen kan vara en stor bidragande orsak till magens beteende. Första lyckopillret (jag blir lycklig bara av att kolla på dem!) skall förtäras ikväll. Om jag kommer bli "Buddha on the mountain" eller inte av dem är bara att vänta och se.
Ha det gött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre, jobbigt att inte må bra--det drar ner energin rejält. Vi kom precis hem från Sunwing, hittade din Blogg när jag letade efter information om hotellet.

ville bara säga att jag tycker du är så duktig och sprider härlig energi. Skulle aldrig ha vetat om att du inte mådde bra. Hoppas det ger sig.

Kram,
En hotell gäst:)

My Sandberg sa...

Tack kära Hotell gäst! Kul att jag kan förmedla det jag känner när jag står på scen, och förhoppningsvis utanför också!
Jag gissar att dåliga magar är något man får ta när man är i thailand, även om jag skulle vilja undvika det naturligtvis!
Hoppas ni hade en trevlig semester hos oss och njuter lite av snön åt oss som får "nöja" oss med tropisk hetta!

Kram