fredag 19 mars 2010

Seriös nedräkning

Nu har jag kommit till den punkten här under min säsong i Thailand att min nedräkningen kan börjas tas på allvar. Nedräkningen har inte varit för att jag vill åka hem, nej jag har trivts som fisken i vattnet här nere, men den är en sporre för de personerna som jag saknar så sjukt mkt när jag är här på andra sidan jordklotet. Vi började på 182 dagar och nu är vi nere på 38, känns hur konstigt som helst att nästan 150 dagar har passerat så fort. För fort känns det, finns fortfarande massor på min To Do lista som inte har bockats av.
Jag har även börjat planera mina 3veckor hemma, och det ser tajt ut, finns ju ett antal ställen som jag måste åka till innan jag ger mig av igen, och så vill jag självklart vara hemma med familjen också.
Planer som är bokade är dessa: Direkt upp till Åre för att se min fina syster på Wallmans Dippans scen (vi snackar alltså låsa in väskan på Arlanda och ta flyg direkt upp när jag kommer till Svea, hon har min vinterjacka där uppe), nån dag uppe i huvuudstaden med Brinken, finfrämmande av mina pojkar, ner till Blekinge för att kolla Mjällby-Elfsborg och så måste ett Köpenhamns besök läggas in också. Sen var det den där lead dagen som måste in någonstans... Hmmm....3 veckor var det ja....
Har som sagt fortfarande 38 dagar på att lösa mitt schema...
Igår kväll hade jag och Cattis det lite mysigt efter show. Jag hade tagit det som min dagsuppgift att städa mitt rum, så det var moppat golv, torkade ytor och nya lakan för hela slanten. Snacka om skönt att komma hem till. Iaf, efter ett underbart samtal med min bästaste bäste Carl så kom Cattis in till mig, och så öppnade vi en flaska rosé och bara njöt o pratade strunt.
Vad jag har saknat det! Inget festande, bara gott o mysigt o ja riktigt NAJS!
Till detta ska väl tilläggas att vi har svurit hela säsogen åver det faktum att vi i detta varma land inte har lyckats hitta rosé som är så gott att dricka kallt i hettan (ja, det är även varmt mitt i natten här). Så går vi inne i köpcentrumet i Patong i förrgår och där är den, affären som säljer vin från hela världen till grossistpriser, halleluja! Så nu har vi njutit och vi ska njuta igen på ledig dag!!! MYS!!
Och nu är alla 4tillbaka i teamet så vi kan köra riktigt show, jag o Cattis körde ju lite special förra veckan då både Niklas o Damien var sjuka, och vi skulle nog inte orka mer. Fasen va trötta vi var, det var grymt roligt att få improvisera och utmana sig själv men energinivåerna räckte bara ett antal dagar. Så ikväll blir det RMH så som det ska vara (förra veckan var det utan Niklas), men först team möte på stranden, hehe, livet e riktigt nice!!!
Ha det gött!

Inga kommentarer: