lördag 19 december 2009

We did it!


Igår hade vi vår sista utmaning för denna gång, RadioMegaHits på 3 då Cattis inte skulle komma tillbaka förrän senare på kvällen. Efter en grym ABBAshow med vår alldeles egna fitnessguru Sofia Brink som underbar stand-in (hennes familj här utgjorde ett fantastiskt publikstöd också) var vi otroligt taggade för kvällen. Det kanske inte syns på mig och Niklas, så ta Damiens rockkänsla så fattar ni ;)


Så det var lite speciellt när man hoppade ut på scenen och märkte att städerskorna hade gjort sitt jobb...lite för väl... Scenen var glashal!! Det är nämligen såhär att materialet de har använt för scenen är jättesnyggt trä, glänser jättefint, men när det är städat så ser vi alla ut som exalterade hundar på ett parkettgolv... Ni kan se det framför er..stora rörelser är livsfarliga, då riskerar man en ofrivillig splitt! En rolig extra dimension till kvällens show lades alltså till.
Sedan var det ju bara dags för att sjunga...mycket!
Please don't stop the music - Gick bra men herregud va jobbig! Respekt till alla sopraner där ute!
Mercy - Inget jag vill sjunga efter ovannämnda...
Hela schoolbreak - Märkte mitt i medleyt att vi tjejer sjunger solo mest hela tiden...och då jag sjöng alla tjejgrejer var det väldigt mycket My.. Och sedan ska vi lite lätt och soft in på Still Water, tjena mittbena...
Worrying kind - OJOJOJ! Min nya favvo, kanske vill sno den av Cattis. Klart roligaste sången att sjunga i RMH igår!
Hero - Lite ny text, överstämma efter höjningen... Jag tänker att det var nytänkande, en ny version på en trött låt!

På det stora hela gick det jättebra och publiken verkade nöjd. Speciellt en liten kille från Norge som var helt fantastik, så exalterad när det är show och med världens finaste bruna ögon. Han kommer verkligen förgylla de närmaste veckorna här på hotellet!

Idag är det ledig dag, Cattis&Thomas är tillbaka, och vi planerar att mysa på stranden för att sedan dra till Phuket för sushi o lyxbio ikväll. Man kan ha det värre eller hur?

5 dagar kväll till julafton, inga stafflägenheter men julshowen går framåt (stämmor o text sitter och kläder är fixade). Nu måste jag dra, solen väntar!

Ha det gött!



Inga kommentarer: