fredag 18 december 2009

6 dagar kvar till jul..

Idag har jag varit lat...ingen morgonträning och efter frukost gick jag tillbaka till sängen och kollade film..och nu är det snart lunch. Jag vet att jag borde göra något konstruktivt, jag är ju faktiskt i Thailand, men idag orkar jag inte. Kroppen är trött och värker och jag vet att eftermiddagen kommer vara tuff. Så jag unnar mig lite slappande, måste ju vara lite ok iaf.
Igår hade vi ABBA show här på Kamala Beach, men då Cattis är i Malaysia och fixar med visum var vi en man kort. Då hoppar Sofia som den räddande ängel hon är in och kör med oss. Stackarn har pluggat texter, ordning och dans som bara den under den senaste veckan, och vilket jobb hon gjorde igår! Hon var otrolig!!! Sjukt kul och stå på scenen jämte henne!! Thank you miss Brink!
Och som sig bör blev det naturligtvis några roliga stunder; pajettbyxor som fastnar i strumpbyxor och resulterar i ett väldigt långt solo för lilla Sandberg i början av Hit-medleyt. Name of the game blev en sololåt, och i panikens hetta (då jag försökte komma ihåg sopran texten) tänkte jag inte riktigt på hur det sceniskt såg ut måste jag erkänna då jag stod ute på min lilla kant och gjorde all koreografi som vanligtvis ser bra ut med fyra...men kanske inte med en... Nåväl, den bjuder jag på!
Men wow va kul det var att sjunga sopranens del i Thank you for the music, jag stod där ensam i mitten på scenen framför discokulan och kunde inte sluta le, det var helt otroligt! Jag var så trött, så anfådd men lyckades ändå fokusera. Varför? För att detta är så otroligt roligt och jag känner mig så priveligerad över att 5kvällar i veckan få ställa mig på den där scenen. Och det summeras så bra i just den låten, allt faller samman.
Ikväll är det dags för RadioMegaHits på tre själar, koreografi är justerad och sopranlåtar utdelade. Jag ska försöka mig på Don't stop the music, Mercy, Worrying kind samt Hero... Wish me luck!
Ha det gött!

Inga kommentarer: