måndag 21 december 2009

Spendera pengar


Igår hade vi ledig dag och då mina lår inte gav tillåtelse till några äventyr, kanotsafari stod på programmet med Sofia o hennes familj men det var totalt omöjligt, så spenderades första hälften av dagen vid poolen och andra i Patong/Phuket.
Först tömde vi plånböckerna i Jung Ceylon, vårt underbara shopping center med alla butiker en kvinna behöver för att känna sig tillfreds. Själv stannade jag i sportbutiken och inhandlade en apschysst Nike Vindjacka (vändbar!!!) och ett par basketshorts på herravdelningen. Kommer bo i dessa!! Jag har som sagt inte varit mycket av en kvinna.
Middag intogs på Fuji Sushi, mycket lax blev det för fröken Sandberg, tillsammans med en kall Singha...livet e hårt ibland asså ;)

En liten TukTuk färd senare och vi befann oss i Phuket och nästa shopping center, Central FEstival, men med vårt sikte inställt på lyxbion. Endast 22 platser, men dessa platser är underbart fantatiska! Snittar, frukt och dryck innan föreställning och popcorn o dryck under föreställningen. Fotöljerna är gigantiska och ryggstödet fälls och fotstöd kommer fram. Inte illa!!! Vi såg Avatar, och jag måste erkänna att jag hade förutfattade meningar om denna storfilm. Tänkte, va fan...dataaminerad skít, men där fick jag ett slag på käften för Oh My God! Vilken film!! Riktigt bra, gå och se! Hur de kunde få in samhällsfrågor och göra en hollywood film utan arr det var ologiskt eller smörigt fattar jag inte. Kan lätt gå till bion igen o se den!!

Nu måste jag sova, heldag med julrepetitioner imorgon...lånnnnnggggg dag.

Ha det gött!

Inga kommentarer: