tisdag 8 december 2009

16 dagar kvar till julafton


Idag är det den 8de december och temperaturen är ca 32 grader...om man är i Thailand dvs.

Den här julen kommer bli väldigt annorlunda från tidiagare år, inte bara det faktum att väderleken kommer vara väsentligt ändrad och att jag är väldigt långt bort från familjen, men allt som jag vanligtvis förknippar med december och julen är com bortblåst.

I familjen Sandberg firar vi så här: Jobba varje vaken sekund hela december (för mor och far gäller detta året runt men det är bara för att de är galna) och ha skärsår från intensivt paketinslagningsarbete. Vara så utmattade på julafton att julmaten tar kål på oss och Kalles Jul blir den perfekta julpausen. Äta ännu mer och gå till midnattsmässan vid 23tiden. Lite stressigt..iaf uppbyggnaden till aftonen!

I år pluggar jag manus på Thaialnds stränder, tränar, showar och har inte 2 bekymmer i hela världen känns det som. För första gången känns det som ett lugn omkring mig, ett jullugn. Men jag är inte helt säker på om jag gillar det. Jag har blivit fäst vid det hysteriska på julen, jag gillar att slå in paket 10 timmar i sträck. Av någon anledning känns detta som lugnet före stormen, inte helt bekväm med det..
Men detta är nyttigt för mig, jag är en otroligt familjekär människa trots mina år i ett annat land, och jag är säker på att den här julen kommer bli otroligt mysig också!

Hade gärna velat se lites snö dock...
Men min kära vän Isidor ska nog fixa lite till julshowen som planeras, för inte kan väl en isbjörn fira jul utan snö!
Hon fick en ny clownperuk till circusshowen också, lite gigantisk skulle jag vilja säga...

Nu ska jag planera äventyrsresa till Phi Phi Islands imorgon och bada lite, sicket jobbigt liv jag lever! HaHa! Skadeglädjen är fantastisk!

Ha det gött!

Inga kommentarer: