lördag 2 januari 2010

Tillbaka i verkligheten

Så, nu är paniken över här i Thailand. De senaste veckorna har varit hektiska, eller ja, det har det varit sedan jag kom hit! Men det är väl så det är när allt är nyttpå ett ställe!
Uppdateringen över hur mitt liv har sett ut de senaste veckorna kommer nu, lite sent, men håll tillgodo!

Teamet har varit utsatta för diverse sjukdomar, är det inte en parasit i magen som får personen (Niklas) att gå ner 7kg och vara borta i 4dagar sår är det hög feber, oförmåga att hålla nere mat o diarré (Damien o Cattis). Tack för stålmagen Sandberg som har hållt sig frisk. Men detta har betytt barnshow på tre flertalet gånger (SJUKT jobbigt) och även tre på huvudshow ett något mindre antal gånger. Men man har kämpat kan jag berätta. Sedan har inte heller Miniland varit friskt så jag hjälpte till lite där...så My är trött...väldigt trött... Värmen här nere gör ju också att mindre saker blir otroligt jobbiga, energin man vanligtvis har är något avtrubbad.

Julafton är också (naturligtvis) avklarad. Showen gick kanon, det var superroligt, och björnarna var tom ute o dansade runt granen i 40graders värme. Något jobbigt hörde jag, och TOLV verser på TippTapp var omänskligt!!!



Vi firade sedan julafton med champagne på stranden, inte helt fel, men måste erkänna att jag hellre hade bytt det mot galet julklappsspel o midnattsmässa.... Finns alltid nästa år!



Nyår var hektiskt, sjukt hektiskt! Att göra från 14 till 24. TeenIdol rep, volleyboll match mot gästerna, after beach, barnshow, teenidol, ABBAshow, Happy new year extra nummer och skåla me gästerna på stranden. Sedan körde vi vidare till reggeabaren (of course) där Bangtao mötte upp. Jag hade blivit tipsad av Jan Christian om Bobs bucket, 200bhat för en champagnehink med..hmm...diverse... Vid 4 åkte Bao hem ,veklingar, medans jag, Niklas o Christina bestämde oss för att vi skulle till 7eleven (anledningen är lite dimmig) men hamnade istället på Danny's bar precis jämte. Där spenderade jag lite mindre än 3h pratandes med en man från Newcastle, eller ja, tror det var mer att jag pratade åt honom istället för med. Vid 7 kom vi tillbaka, skrattandes o trallandes där vi möttes av en morgonpigg Cattis... Fick lite abuse över det senare på dagen av henne...ojdå...
Men summan av kardemumman var att det var ett otroligt bra nyår!! Skrattade, pratade, sjöng o dansade! Helt underbart nice alltså!

Idag har det slappats som bara den. Chill på en luftmadrass i havet, pedikyr för första gången i mitt liv (ev sista, shit va det kittlades), våffla+bryggkaffe (inte som farmors dock) och senare middag i Fino och showkväll (publikspot) i Bangtao. Livet e bra just nu! Har verkligen stor förhoppningar för 2010. Det känns riktigt bra med Teneriffa, vi kommer få det så bra, och jag har fortfarande några fantastiska månader här med ett gött gäng!




Ha det gött!

Inga kommentarer: