söndag 10 januari 2010

Det händer mycket i lilla Kamala

Hej alla kalla där hemma! Först kan jag säga att vi snackar en temperaturskillnad på ca 60grader mellan er och mig, här nere rinner vi iväg. Det är bokstavligen på showerna, trodde att Kreta producerade maximalt me svett, men ack va fel man kan ha!
Sedan sitter jag just nu i vad man kan kalla ett litet inferno, Kamala festivalen är inne på sin tredje och sista dag. Fråga mig inte vad de firar, tror någon nämnde att de hyllar att det är högsäsong, och detta visas genom fyrverkerier som smäller som bomber! Inte riktigt så mysigt o bra när jippot pågår 200m från vår scen och de bestämmer sig för att ha öppningsceremonin (en himmelseldshow som hette duga) mitt under vårt ministars. My hade lite problem att få fram frågorna på min felfria danska...hmm....problemen uppstod ENDAST av ljudnivån på fyrverkerierna..



Familjen med stort F är inte här heller, tråkigt, men min hemmatillverkade Isidor fick följa med dem hem till Norge. Lucas diggade henne och somnade kramandes henne sista natten i Thailand, jag fick se bildbevis! Min Bumbum fick gott stanna kvar hos mig, skulle få svårt att sova utan den..




Sedan har vi även varit på kanotsafari! Riktigt nice! Åkte igenom riktigt tajta grottor för att komma till "gömda" laguner, inuti småöar. När jag säger "gömda" menar jag att vi var ett antal kanoter som paddlade in, så känslan var inte riktigt så rofylld som man hade önskat, men man kan inte få allt! Vyer fick jag iaf! Helt otroligt hur vatten och tidens gång kan skapa något så otroligt. För er som har sett Avatar, så kända jag mig. Myntade även frasen "Elin, jag vill koppla samman mitt hår med naturen nu" vilket kändes otroligt rätt i just den stunden. Tre olika turer fick vi och sedan en fantistisk dag på båten, med god mat o gott sällskap. Jag och Damien körde ninja style! Tre kamrater saknades dock...gå in i stealth mode så kan ni se bilden guys!

Nu har vi även börjat med dykarcertifikat. Satt i skolbänken idag och ska ha prov imorgon, snabba ryck här! Dyker i poolen imorgon och sedan open water på tisdag och torsdag. Skönt att göra det, att det inte bara blir prat och så. Måste dock läsa boken inatt...mindre najs..

Körde en kanon 90's idag med! Hur gött som helst! Är riktigt taggad nu, saker o ting känns bra nu. Även om vissa personer som jag verkligen har klickat med lämnar oss så vet jag att det är för det bästa, det är ju aldrig kul att se nån man bryr sig om ledsen. So go for it girl!! Mig blir du ju inte av med iaf!

Saknar er alla här borta, även om jag älskar att vara i Thailand så är det för långt bort. Att inte ens möjligheten finns för ett spontanbesök känns jobbigt.. Älskar er alla!

100 dagar kvar av paradis idag, sjukt fort går det!

Ha det gött!

Inga kommentarer: