onsdag 20 januari 2010

Dagen WiFi kom till StaffHouse!


Avslutar nu en ledig dag på balkongen utan för vårt personalboende. Underbara Christina hittade ett WiFi ställe på andra sidan hotellmuren (inte mer än 50m från oss) med trådlös uppkoppling, 15h för 100bhat, så nu har jag internet hemma!! Små saker gör en så lycklig just nu!
Dagen började, som var ledig dag bör, med thaimassage med min egen lilla terapeut Pin. Hon vet precis hur hon ska göra mig illa...fy f******n va ont det gjorde idag! Tror bestämt att mina lårmuskler är två stora knutor för jag kände en ren instinkt att slå till henne när hon började trycka. Tårarna var beredda på att göra entre ur ögonen och timman var otroligt lång... Men nu känns det mycket bättre, tack o lov, Pin försäkrade mig genom mina grimaser att "pain is good, get better soon"...hmm...tar nog oljemassage nästa gång..

Sedan for vi till Banana beach, en strand bort från de flesta turisterna, kunde inte ens se stranden på tuktuk kartorna vilket alltid är ett gott tecken! På en lätt sluttande strand låg jag mest hela dagen och halvsov, eller ja helsov stundtals, och mumsade på mangoshakes och vattenmelon. Not bad I can tell you!

Tillbaka till Kamala och efter en efterlängtad dusch iväg till Buffalo Steakhouse för fiskfilé med vitsås och pressad potatis...mumma!!!

Och nu sitter man här o njuter av teknologin! Sofia sitter 10meter bort i tystnad, kanske var detta slutet för vår sociala drabbningar på hemmaplan...här har vi ju varit avskurna från tech så vi har varit tvungna att umgås..på riktigt!

På söndag får jag besök, Ullis kommer hit. Vem Ullis är? Inte riktigt säker om jag ska vara ärlig. En kompis till Liza som jag ska husera och bekanta mig med, det kommer gå skitbra! Alla Laizas vänner är mina vänner, tack sis för att du utökar min vänskapskrets!

1 kommentar:

Carina sa...

Tjena My!

Shit vad BRUUUUN du är! Både i fejs och hår. ;) Skitsnyggt!

Kram C