måndag 2 mars 2009

Björnshower och så lite körsång

Jag bloggar!

En vecka har nästan gått, otroligt fort men samtidigt känns det som om man har varit här en evighet, på ett positivt sätt! Känns nästan lite sorgligt att det bara är 5 veckor kvar...vilket är egentligen en dum sak att säga i och med att vi bara har börjat och har det svåra framför oss.

Carl och Linn övar manus, eller ja, Carl lär Linn att prata danska...

Vår sångcoach, Monika Silvferstrand, är helt underbar och lägger nivån så att alla nivåer känner sig bekväma. Skitsamma om man har en musikutbildning eller inte. Hon går igenom stämsång från grunden med hur man enklast hittar tersen och kvinten etc, jättebra! Idag gjorde vi även ett litet körarrangemang då vi stod i en stor öppen yta i mitten av hotellet där akustiken är fantastisk och gjorde "I still havn't found what I'm looking for" 6stämmigt och med solo partier. Då jag ville få ur världen att sjunga inför dessa otroligt talangfulla människor så anmälde jag mig.... sjukt nervös sjöng jag en halv vers medan allt filmades för senare bruk... Press? Nä inte alls... Använde mig av min styrka, alltså min styrka i rösten, och drog på som bara den. De andra gjorde värsta komplicerade grejorna så det kändes som om jag inte utmärkte mig men skit samma! Jag var nöjd o fick en hel del klappar i ryggen så puh!

Coachen förresten var med i Melodifestivalen 1993 och 1995 (sistnämnda med Tina Leijonberg, kommer du ihåg Liza hur vi kollade på den!), fick en smärre chock när jag fattade att det var hon och blev grymt imponerad, jäklar va bra det ska bli!
Har repat så många barnsånger att jag går runt och leker Isidor (en överlägsen o ganska elak isbjörn för er som undrar) mest hela tiden. Älskar det! Nu fattar jag ännu mer varför jag har sett fram mot det.

Det är upp vid 7 varje morgon, core träning följt av powerwalk/jogg (nästa vecka ska jag springa men vill inte överbelasta knät än) innan frukost, hur skönt som helst! Sedan rep hela förmiddagen, luch, mera rep, middag och sen eventuellt ett kvällspass till 21. Sedan är det repliker och socialt liv som ska fixas efter det. Fulla dagar alltså.
Måste bara berätta om hur gullig min rumskamrat är också!
Första dagen på repet så gjorde jag ju illa knät, blev lite blödig på kvällskanten eftersom jag har sett fram emot detta så länge och såg skräckscenariot med ett trasigt knä framför mig. Då lägger Julia mig i sängen med benet under kuddar, skrubbar ansiktet med en asgo skrubb, lägger ansiktsmask etc, hon e ju trots allt hudvårdskonsult! Sedan kom från ingenstans en fruktsallad och ett glas rosé, och så börjar denna underbara människa massera mina fötter och lägger på nån typ av fotbehandling!!! Detta är stort, det handlar ju faktiskt om Sandbergs fötter! Så omhändertagen har jag aldrig blivit. Om jag får bestämma kommer vi va vänner för livet efter detta ;)
Så jag måste säga att livet leker just nu!
Tisdag är ledig dag, och det stavas Turkiskt bad!!!!
Sista björnshows dagen imorgon, då ska jag leka norsk och sätta de sista danserna (17 totalt, phu!)
Skriv skriv skriv till mig! Vill ha kontakt med er!!!

kram

2 kommentarer:

Liza sa...

åh, va kul allt låter!! Jag är så himla avundsjuk!! Hade velat va där och björna och grejja... Men jag är så stolt över dig så. Det får räcka!
Vet inte om skype funkar än... kan du inte messa mig när du e inne så kan vi prata litegranna...
Älskar dig,
PUSS!!!!

Anonym sa...

Hej lilla My!
Hoppas knäet har blivit bättre....
Gud så mycket roligt ni får vara med om.
Kram
Maud