tisdag 31 mars 2009

4 utav 5 färdiga

Idag gjorde vi färdigt den näst sista showen och visade upp den för producenten (Minette Bengtsson)...
Kan inte fatta att show school nästan är över och att man snart ska bli kläckt och utskickad i verkliga livet! Premiär om 3 veckor dessutom som får hjärtat att hoppa över några slag.
Mycket har hänt sen sist jag bloggade, vår tenor Elia har åkt hem av olika skäl så i några timmar stod vi en man kort. Men som en räddare i nöden kom Anton och hoppade in. När han sedan berättade att han hade bestämt sig för att stanna hela säsongen blev vi alla överlyckliga. Detta av flera anledningar: Han är en grym tenor (hans Carrie är awesome och när han sjöng Anthem smällde jag av), han o Carl är som ler och långhalm här nere (jag och Linn kommer därmed få hålla lite koll på buspojkarna) och han är otrolig på scenen!! Som ni förstår är jag otroligt nöjd! Skitbra kille!!
Idag var dessutom vår invigning i PA med Anton, lilla pressen framför Minette, men det gick förhålladevis bra, väldigt nöjd och imorgon är det dags för vår jam session...inför alla...lite pirrigt minst sagt.
Just nu hjälper min underbara Julia mig med att fixa mina sololåtar så de får lite My-feeling osånt schysst. Hon har redan hjälpt mig sjukt mkt och jag är henne evigt tacksam! Vad skulle jag göra utan denna underbara själ?!
Nu är det dags för finputsning på stämmor etc inför imorgon och eventuellt lite film på datorn beroende på hur bra min första prio går.
Hemma om 10 dagar förresten, sjukt!!!

1 kommentar:

Maud sa...

Hallå snygging!
Jag håller tummarna för dig.
Kram
Maud