onsdag 11 mars 2009

Kli, usch och ve..


Sa ju att jag skulle bli bättre på att uppdatera så här kommer ytterligare ett litet inlägg från lilla moi!

Första dagen på show nr2, rolig koreografi (både lite utmanande och kvinnligt sexig!) för det första medleyt och stämmorna sitter redan! Får tacka alla mina år i kör för den "talangen", phu!

Men tråkigt nog känner jag ett litet kli i halsen som vandrar upp i svalget mot öronen...min lilla rumskamrat Julia upplyste mig om att det kan utvecklas till halsfluss om man inte är försiktig så nu är det scarf på, långärmat och naturlig mirakelmedicin från Turkiet som gäller. Blir jag sjuk så blir jag riktigt riktigt arg!!!

Vädret här är underbart dessutom, klarblå himmel och lagom varmt. Ni vet, sådär så det är mysigt att sitta ute men inte så varmt att man blir besviken över att man måste vara i en danssal eller framför en dator och öva in stämmor. Just perfect!

Ikväll är det tvätt som gäller, vi har kanske samlat på oss 3 maskiner innan vi fick tummen ur våra snygga bakdelar och bokade en tvättid. Och eftersom vi har varit så sjukt duktiga på stämrep tror jag att jag o min darling (Julia alltså) ska kolla lite film och mysa ikväll.

Nu är det dags för middag, alltså ännu en dag då jag måste samla på mig mod och med rak rygg gå förbi dessertbordet, som strategiskt är placerat innan maten så man inte kan undvika att spana in jävulsskapen...morr... Har klarat det hittills, ta i trä'.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med allt...
Kram
Maud

My Sandberg sa...

tack maud! så skönt me någon som skriver kommentarer, då vet jag att jag inte skriver i blindo! ;)
kram