måndag 2 februari 2009

Vilken helg!


De senaste veckorna har varit lite smått hektiska så jag såg fram emot en lugn helg; umgås lite med föräldrarna och chilla med vännerna. Planerna ändrades dock...

Fredagen bjöd på Let's dance (Morgan är helt otrolig, han svävade fram i slowfoxen, underbart!) vilket naturligtvis tvingade mig att lära far grunderna för tango. Vi fastnade något vid hållningen...tydligen betyder "sträck på dig" "sätt fast axlarna vid öronen" på dalsjöforska. Kämpade med en ofrivillig Göran Sandberg ett tag och gick sedan tillbaka till att göra rumba walks och cha cha new yorkers solo i vardagsrummet medans mor prisade med ett glas rött i ena handen.
På lördagen fixade jag till min egen lilla grävling (sorry att jag stjäl ditt utryck Patrik men finns inget bättre sätt att beskriva min dubbla hårfärg som har hägrat) och klippte till en fet liten lugg. Samma frisyr som jag hade igenom hela mellanstadiet, utveckling är tydligen inte en term som jag förstår, men jag håller tummarna för att jag inte kommer misstas för en 12åring.
Mor bjöd på Jensen's bofhus, motivet har jag inte klurat ut än men nu har hon en hållhake på mig så jag får se till att hålla mig på god fot med henne ;)
Det lugnet som jag hade sett fram emot fanns inte inom räckhåll utan fikade sedan med Maria, min partner in crime på gymnasiet som jag inte har träffat på sjukt länge. Helt underbart att träffa henne! Så stolt dessutom, hon ska förhoppningsvis publicera en uppsats på nya testamentet och ska dessutom bli präst i Skara stift. Huvudet sitter på rätt ställe mellan axlarna på den unga damen.
För en normal människa skulle detta förmodligen vara nog för en dag men icke för lilla duracell kaninen My Sandberg. Iväg på förfest till Linda, där Jasmin, Flavve, Viktor och Christin anslöt. Blev en perfekt utekväll med mycket dans (både hos Linda i form av bugg och ute) och ännu mera skratt.


Jasmin, Linda and me at XoY last night; fun fun fun!



Aningen sega imorse skrämde Jenny vettet ur oss när hon skickade ett sms som fick oss att tro att den lugna "hejdå"-fikan vi siktade på hade bytts ut mot nån sorts av utflykt. Något vi inte had en chans att samla ihop energi till.... Men tack och lov så blev det ett antal timmar på Viskan mumsandes på diverse läckerheter! Och imorrn far hon till Tanzania för att göra sitt examensarbete, 2 månader på Kilimanjaros sluttning! Är så stolt över henne!!! Vilka vänner jag har!

Inga kommentarer: