måndag 19 januari 2009

God Jul farmor!

I lördags satte vi oss i bilen; farmor, Stina och jag. Målet var Helsingborg och farmors julklapp från mig och Liza. Vi kom nämligen på den fantastiska idéen i julas att ge farmor en upplevele i julklapp istället för ännu en sak som stoppas i ett skåp. Och då vi nu slänger saker från 50 år tillbaka i tiden som har samlat damm i farmors skåp i och med hennes flytt känns vår snilleblixt genial idagsläget. Upplevelsen var naturligtvis en helg i Helsingborg med Wallmans show som "the grand finale".

Dagen förlöpte galant, checkade in på Marina Plaza, beundrade rummet samt gick igenom alla gratis saker vi kunde stoppa ner i väskan pronto (kände mig som en light version av Ross i Vänner...när jag kollade på Nya Testamentet kände jag att det var dags att sluta)...





Jag dukade även fram en flaska bubbel som skulle avnjutas innan Wallmans, tänkte att farmor var tvungen att grunda lite!
Vi fikade även lite med mor och far (som hade sett showen kvällen innan) och det hade inte gått 10minuter efter att de tre musketörerna hade lämnats ensamma på caféet innan farmor frågar om det inte var dags för champagnedrickande? Och inte ska man säga emot snart 89år gamla farmor på hennes speciella helg! Lite smålulliga gjorde vi oss vackra och avnjöt sedan en underbar show med den fantastiska Liza Sandberg i rampljuset! Om ni inte redan har varit, åkt och se den! Jag är inne på 5besök tror jag nu, och fler kan det nog bli innan jag sticker till Kreta.




Med farmors kommentar "Nä töser, vi får nog ta och gå hem så jag kan nyktra till lite" lämnade vi byggnaden och tog oss till hotellet, via EroCenter naturligtvis! Farmor verkade väldigt road av skyltfönstret, och så gjorde även joggaren som flinade stort åt oss där vi poserade glatt. Varför man joggar vid midnatt i centrala Helsingborg får ni fråga någon annan....it beats me...



Söndagen kan summeras med en frukostbuffé som fyllde magen för hela dagen samt mycket bilkörande....Hborg-Lund-Väla-Dalsjöfors...

Me very tired....me never want to drive again....

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart My!!!!!
Vilken krutgumma Mary är. Ni är helt fantastiska hela familjen.
Love you....
/
Kram
Maud