måndag 8 februari 2010


Senaste lediga dagen spenderades på havet. Vi hade planerat en schysst heldag med privatbåt för lite äkta djupshavsfiske, med fiskar på minst 30kg, och massa action. Jag var t.o.m förberedd med extra ombåte då allt fiskande def skulle göra det nödvändigt med extrakläder samt en regnjacka. Haha! OjOjOj, vad vi misstog oss!
Om Damien inte hade fånget de där 2 små tonfiskarna innan lunch hade jag helgrillat en av thailändarna på båten...eller ne, kanske inte... Men det var sjukt dåligt fiske!
Inte för att jag brydde mig så mycket där i början, låg ju mest ner och fokuserade på att inte spy. Ja, ni gissra rätt. My drabbades för första gången i sitt liv av sjösjuka, något jag lätt hade kunnat missa! Sofia var min compadre i missären och hon drog även till med en mysig spya över relingen, gött Fia!
Summan av kardemumman är: Det finns ingen fisk i thailand och solen är jävligt stark på havet! Var sjukt trött när vi kom hem men drog ändå med Ullis o Nicke till Patong för lite onödig shopping samt underbar tacosmiddag!


Idag har dagen spenderats inomhus då jag blänger ilsket på en molnfri himmel numera, och städade som en liten blå.
På tisdag flyttar även Fia in i mitt loveshack för ca 1,5vecka då Titti kommer för att byta av henne, jag lyckades alltså vara gästfri i 2dagar under nästan en hel månad! Men min dörr är alltid öppen för Sam! Hon har ju faktiskt lovat mig sovplats i el Stockholmo närhelst jag vill så it's all good!


Nästa sak på agendan är att lägga upp en lista på vad för grejer som jag ska förbättre/lära mig varje dag. Detta är lite för att dagarna inte bara ska fyllas med sol o sand, börjar trötta tyvärr... Så för varje show så ska jag ha gjort något bättre! Jag ska även diskret sno Cattis gitarr och lära min grunderna för hur man misshandlar sina fingrar.. Gå fort ligger också högt på listan...och hjula! Kommer bli busy sista tiden nu alltså!

Hoppas ni njuter av vinterkylan!

Ha det gött!

Inga kommentarer: