måndag 22 februari 2010

Magen e fin!

Jag har väldigt svårt med att gå till doktorn. Det är inte fråga om någon doktorskräck eller en omvänd typ av hypokondri. Jag blir sjuk, jag vet det, men jag tycker aldrig att jag är tillräckligt sjuk för att ha en anledning att gå till doktorn. För de behandlar endast OTROLIGT sjuka människor, eller hur? Typ de som behöver operation. Aldrig har väl en vanlig människa gått till doktorn för något mindre än en amputering, hjärnblödning eller hjärtstillestånd. Att jag skulle gå till doktorn pga av
  • en hosta som varade i 2mån och slet i mitt bröst (dubbelsidig lunginflammation under mina finaltentor för snart 2år sedan), eller
  • svidande toalettbesök som blev till magont (urinvägsinfektion på väg mot njurarna) eller,
  • magont och kramp efter var måltid som varar ca 2h, vilket har varat nu i 1månad ungefär

det är ju helt befängt!

Men trots hur löjlig jag än är över mina små krämpor så gick jag till doktorn igår. Det blev helt enkelt lite för mycket när jag låg 12.45 på mig säg som en fällkniv och svor över yogurten och ägget jag åt till frukost. När man får sådana smärtor för det och mår så illa att det känns som om man har ätit 15 fulla tallrikar med mat är det bara att acceptera att man kanske borde gå till doktorn iaf. Det borde ju kvalificera sig som en vettig anledning att söka läkarvård.

När man sedan kommer till läkarmottagningen och får höra att man kunde komma tillbaka om först 2h (vilket är bra egentligen, inte alls lång tid att vänta om man jämför med kära Svea) och då börjar storlipa och bölar fram ett oartikulerat "Ok" så förstod t.o.m. lilla My att "ajdå, jag mår visst inte så bra".

Vad som är felet vet jag inte, allt jag vet är att jag bävar var gång jag har ätit för jag vet att 10min senare gör magen sig påmind... Thaidoktorn sa inte heller vad det var, jag fick bara tre olika påsar med piller; en för krampen, en för illamåendet, och losec. Hoppas att det ska hjälpa, är på min första dag av medicinering och än så länge så samarbetar inte magen...men det blir bra! Och blir det inte det snart så finna Phuket International Hospital bara 40min bort!

Ha det gött!

Inga kommentarer: