söndag 15 november 2009

Skrivet på hotellrummet i fredags...











Idag är det fredagen den 13de, en dag som skall föra otur med sig. Hur det kommer att visa sig idag har jag ingen aning om för jag befinner mig i paradiset.
Jag och Cattis tog en morgonpromenad idag längsmed stranden, klockan hade precis slagit 8 och vi gick i rask takt i vattenbrynet i bikinis och bara njöt. Hur ofta får man chansen att jobba i ett paradis såhär med så otroliga människor?
Cattis och jag går verkligen så bra ihop, det är inget komplicerat bara raka rör hela tiden. Precis som det ska vara. Niklas hade jag innan detta inte pratat med så mycket men det ordnade vi igår kväll då vi hade torsdagsmys i mitt rum och låg och snackade i timmar. Och Damien..va kan jag säga..what a man! Haha, han är helt underbar! Som en storebror-nallebjörn..typ… Nä, den här säsongen kommer bli grym!
På tal om grym, vi hade vår smygpremiär igår på Bangtao. Kamalateamet bjöd på You Can’t Stop The Beat, utan riktiga scenkläder men med en grym energi. Det var så kul att stå på scenen med C,N och D! Alla är så fantastiskt duktiga att jag får gåshud mest hela tiden när jag står på scenen. Niklas gör en grym version av mamman i Move, Cattis får alla att gråta på God help the outcast och Damien rockar på Your Song. Kan knappt vänta på när vi kommer köra på riktigt!!!
Ikväll är det dags för ABBAshow med Bangtao teamet, ska bli riktigt kul! Rasmus, Elin och Jocke är otroliga de med och det ska bli så roligt att leka med dem under de närmaste 6månaderna.
Annars flyter allt på som vanligt, hotellet byggs (showbaren är faktiskt så gott som färdig) och våra personalbostäder..ja…där vet jag inte riktigt vad som händer men då vi bor i fina hotellrum så går det ingen nöd på oss.
Det är fuktigt, varmt, halvstorm med massa regn varje kväll (ganska skönt, rensar luften) och otroligt vackert.
Nu vet jag hur fredagen den 13de har yttrat sig! Myggen har haft familjefest på mitt högerben och jag har ett 20tal myggbett från foten och uppåt, både fram och bak på benet. Och här snackar vi inte några små gulliga bett inte, nej i Thailand kör myggorna på och de liknar mest röda bölder, väldigt snyggt! Och för er som undrar, JA de kliar något djävulskt!!!
Nu är kl10 och det är dags för uppsjungning innan dagens repetitioner.
Ha det gött!

2 kommentarer:

Carina sa...

Gud så härligt det ser ut! H Ä R L I G T ! :D

Pappi coolo sa...

Härligt härligt härligt... och du man blir imun mot myggorna :)