fredag 28 maj 2010

Beslut..

Läste precis ut en bok av Paulo Coelho, en författare som min syster länge har prisat och som jag nyligen har fått upp ögonen för. Det är böcker som får en att tänka, fundera över sig själv och sin plats i den stora världen.
"Sanningar" om mig själv har den senaste tiden blivit mer och mer tydliga, om detta beror på att böckerna får mig att se mig själv i ett annat ljus, healing eller bara en mognadsprocess vet jag inte. Men vad jag vet är att jag måste göra en förändring. Jag måste sätta mig själv i första rummet, ingen annan kommer ju göra det.
Jag har tagit beslut som jag måste stå för, helhjärtat, hur svårt det än kommer vara.
Jag måste ta beslut som jag kan stå för.
Jag vet att detta kommer innebära förändringar i mitt liv, små och stora. Men det är inte det som skrämmer mig, förändringar är jag van vid. Det som känns tungt är att jag själv måste stå rakryggad bakom det jag skriver under. Det är otroligt jobbigt! Samtidigt så vet jag att allt går mot något bra!
Jag gillar inte att ha frågetecken i mitt liv, och det har varit många sådana den senaste tiden, men under de senaste två veckorna har många ? blivit ! istället. Om jag skall ta dem positivt eller negativt är helt och hållet upp till hur jag väljer att se på det. Ibland är det lättast att gömma sig bakom ett negativt ! och tycka synd om sig själv. Jag är färdig med det! Jag lever, om vi skall vara ärliga, ett fantastiskt liv och jag är säker på att universum har fler fantastiska upplevelser som det vill kasta åt mitt håll!
Så jag säger: Bort med negativ energi, negativa !, och fram med det positiva!
Till detta kan jag informera att de som jag arbetar med här nere är underbara tjejer som jag skrattar med. Som får mig att glömma de negativa ! och se det otroligt positiva i mitt liv för de kommande månaderna. Är inte det underbart?
Koreografin till de nya showerna har blivit presenterad till oss. Jag använder inget annat ord just nu då det fortfarande snurrar runt i mitt huvud efter de här dagarna, men det kommer bli kanonkul att få stå på den underbara scenen här på Teneriffa och framföra detta! Kom ner och se det för allt i världen!
Ha det gött!

2 kommentarer:

Liza sa...

Vilken bok är de du har läst? Nyfiken... Love you, puss

My Sandberg sa...

11minuter.. Gillade den skarpt! Mer Coelho åt folket säger jag!
Love you too, puss