tisdag 25 maj 2010

Nu är jag tillbaka

Sitter här på Teneriffa där jag inom kort ska påbörja min tredje säsong som showartist. Igår fyllde jag 24 år, det var inte så mycket pompa och står, men det har det heller inte heller varit de senaste åren. Om jag ska vara ärlig kommer jag inte ihåg min senaste födelsedagskalas. Visst har det varit familjemiddagar, och en frukostuppvaktning och presenter från både familj o vänner. Men jag kommer inte ihåg ett kalas eller en fest... Det gör mig inget, jag gillar det mysiga på födelsedagar, men jag kan erkänna att jag till nästa år ska göra något som jag kommer ihåg till året efter!
Mycket har hänt sedan jag lämnade Thailand för en månad sedan nästan exakt. Jag lyckades göra en riktig Sverige turné under mina 3veckor hemma. Dalsjöfors (metropolen först naturligtvis) - Göteborg - Uppsala-Stockholm-Karlshamn - Kristianstad - Köpenhamn - Malmö - Barkedal. Ändå hann jag inte med hälften av allt jag ville göra!
Men saker skedde som fix mig att fokusera på sånt som förut hade hamnat lite i skymundan, sånt som jag inte har velat ta upp riktigt än. Det där stora skrämmande ordet som heter framtid... Men jag har en känsla, några färgglada fjärilar i magen, som får mig att inte oroa mig. En tyngd som har legat över mitt bröst med stora impräntade bokstäver "BESTÄM DIG" har försvunnit. Jag vet átt det kommer bli bra! På något sätt! Jag har ingen aning hur mitt liv kommer se ut när jag fyller 25år om 364 dagar men jag vet i maggropen att jag då kommer vara på rätt väg. Fatta vilket lugn det ger!
I all kaos som strömmar omkring mig annars så har jag nu en liten bubbla av lugn som jag kan andas i.
På tal om något helt annat, såg en väldigt smörig film för någon vecka sedan och i allt drypande flottigt smör dök det upp en repilk, ett uttryck, som jag tyckte var fantastiskt! Och så spot on!

"Kärlek är vänskap som brinner"

Ha det underbart!

1 kommentar:

Maud sa...

Heja Mysan!
Kram Maud