lördag 3 juli 2010

Midsommar

Som vanligt kommer min anledning till dåligt bloggande vara bristande tillgång till internet, men då jag nu har på ett väldigt vuxet sätt införskaffat både internet o gymkort måste jag helt enkelt ta mig i kragen.

Midsommar har passerat, min spenderasdes naturligtvis dagtid på hotellet där engelsmännnen undrade vad svenskarna drack till sin frukost.
Började själv med att extraknäcka som trädgårdsmästare. Vi hade dåligt med grönt till stången så när lilla my gick till jobbet såg hon att Fanabes kommun ansade palmerna just denna morgon och palmkvistarna låg kvar vid vägen o väntade på att bli uppplockade. Sprang till chefen o frågade om d va ok, sen ut till spanjorerna och försökte förklara på icke-existerande spanska att jag ville ta deras palm "avfall", vet ni förresten hur taggiga och tunga palmblad är!?!
Ner till maintenance och bad Santiago om en häcksax, han fattade nada om vad jag skulle ha den till, och sedan satt jag och klippte av palmbladen från stammarna.

I miniland engagerade vi en pappa i konsten att klä en stång me palmblad och han e vår bundis sedan dess, trevligt värre! Efter det väntade kransbinderi, dans runt stången i poolen, quiz runt poolen som slutade med doppa huvudet i mjöl för att hitta gelehallon, after beach, björnar och ABBA. Låååååååååååång jobbdag, men otroligt roligt!



Sedan hem, byta om, sminka Therese och Sara från miniland, iväg till Glade viking med hela gänget inklusive Neil o James från baren (engelsmän) för att ta några shots och sjunga dålig karaoke. Blev för första gången i mitt liv uppraggad av en gay liten norska, eller ja, hon lyckades inte men hon försökte allt beundransvärt mycket. Blev lite jobbigt när hon görade ner sitt ansikte mot min hals... Sedan sprang Tessan och Martin iväg på vanligt mannér (fick sedan reda på att de hade gått in på kinakrogen jämte o druckit shota med en familj som inte fattade nåt) så jag hängde med Eber och Neil. Och vi var...lite överallt... När allt stängde vid 4-5 beslutade vi oss att gå till Stagedoor, ett yttepytte litet ställe låååååångt bort i Americas, jo va vi gick.. Vid 6.30 var jag hemma igen i min lägenhet och somnade rakt av på sängen.

Dagen efter var tuff.. Tessan väckte mig kl11 med att säga att vi skulle gå på marknad. Så vi gick och gick och gick för att komma till den här såkallade marknanden, den ar skit...inget mot thailands... Usch, midsommar dagen kan jag skippa.

Igår vad det mys 3000 som gällde, alla kom hit på tacokväll och vi åt och åt och åt.. och mer mat finns kvar i kylen. Och efter det var det NewMoon mys i min säng med Tessan o Martin som gällde, riktigt nice har jag det här!
Nu, börjar kaffet sina och jag skall snart bege mig mot gymet och köra spinning. Vem tror ni kommer va död imorgon?

Ha det underbart!

Inga kommentarer: